Ouderavond Kanjertraining

vrijdag 22 september 2023

Gisteravond was de ouderavond over de Kanjertraining.
Het doel van deze ouderavond was om ouders mee te nemen in de werkwijze en de gedachten van de Kanjertraining.
Bart Riet heeft ons uitgelegd welke thema’s er gedurende een schooljaar aan bod komen (de Kanjertraining is namelijk niet alleen op anti pesten gericht). Daarnaast kwamen de verschillende kleuren petten aan bod en werd er uitgelegd wat deze inhouden.
Een belangrijk onderwerp van deze avond was ook de samenwerking tussen school en ouders en het spreken van dezelfde (kanjer)taal.
Tussendoor heeft Bart een aantal werkvormen gedaan die ook door leerkrachten met de kinderen worden gedaan.
Na afloop kregen wij veel terug dat het een nuttige avond was, dat ouders hierdoor meer begrijpen van de termen waarmee hun kind thuis komt en het heeft hen inzicht gegeven over de werkwijze van onze methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling.
Wat fijn dat er zo veel ouders aanwezig waren!