Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 9 september 2021

Na een lange zomervakantie zijn we weer heerlijk van start gegaan in de groepen 1/2. Maar de juffen hebben in de vakantie niet stilgezeten… Om de ontdekkende houding van de leerlingen te stimuleren, zijn wij in de techniek toren gekropen.

Elke dinsdagmiddag voor groep 1/2A, en elke donderdagmiddag voor groep 1/2B staat er een spelcircuit op het programma. Eén van de onderdelen uit dit spelcircuit is een wetenschap en techniek les. Onderwijs in wetenschap en techniek prikkelt de nieuwsgierigheid van leerlingen en maakt van hen onderzoekers en ontwerpers.

Tijdens het huidige thema ‘Piraten’ hebben wij het over drijven en zinken. Want hoe kan het dat het houten vlot en de flessenpost blijft drijven, maar dat het goud zinkt? Daar gaan we samen achter komen! Ook zullen de leerlingen tijdens het spelcircuit bezig zijn met rekenspelletjes, om bijvoorbeeld getalherkenning te bevorderen.

En met taalspelletjes, zoals woordstempelen, om letterherkenning te stimuleren. En tot slot zal de concentratie, het geduld en de oplossingsstrategieën van de leerlingen gestimuleerd worden door het maken van puzzels. Een hele leuke en leerzame middag dus!