Bezoek bibliotheek

donderdag 17 maart 2022

Bezoek bibliotheek

De leerlingen van groep 5/6 hebben genoten van een bezoek aan de bibliotheek. Na herhaalde malen cancelen (vanwege corona) mocht het nu dan eindelijk plaatsvinden. Ze kregen uitleg over hoe vind je je weg in de bieb. Hoe vind je wat je zoekt? Uitleg over de codering op de rug van het boek, over de vier letters van de achternaam van de schrijver, niveau-indeling van boeken, soorten boeken enz. Met behulp van een 2-aan-2 vragenspel konden ze actief aan de slag in het boekeneldorado. Daarna mochten ze allen nog op hun eigen pas, dan wel op de schoolbieb-pas een fijn, eigen boek uitzoeken. Het was mooi om te zien hoeveel enthousiasme, betrokkenheid en gretigheid er rondom het boekenaanbod was! ’s Middags op school hebben we ruim de tijd uitgetrokken om al even lekker eruit te lezen!