Nieuws uit groep 7/8

donderdag 2 juni 2022

Afgelopen maandag hebben we 5 gasten in onze klas mogen ontvangen. Het waren twee mensen die een gastles verzorgden van het kadaster, een dame van de raad van bestuur van het kadaster, een communicatiemedewerker van het kadaster en een dame van de Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap. (KNAG) Zij hebben samen de Geo week georganiseerd. Tijdens de Geo week krijgen kinderen tussen de 10 en 15 jaar de kans om kennis te maken met het Geo werkveld. Aan de hand van een expeditie heeft het Kadaster laten zien wat de werkzaamheden van het kadaster zijn. Daarna zijn we naar een speeltuin in de buurt geweest om deze op een aantal punten te beoordelen. De Gemeente Apeldoorn heeft bij het kadaster aangegeven dat zij de gegevens van de kinderen graag ontvangen. En wellicht gaan ze er nog iets mee doen.
Daarnaast is groep 7 gestart met de laatste Cito toetsen van dit jaar. Nog even bikkelen en dan zit dit schooljaar er weer op.
Zo langzamerhand begint de musical vorm te krijgen en beginnen de kinderen zich een idee te vormen over het decor, zijn er de zenuwen voor kamp en schoolreis en natuurlijk de musical.