Nieuws uit groep 4

donderdag 6 april 2023

Rekenmethode, de Grote Rekendag en de dag van het geld.

In groep 4 gaan we naast de reguliere methode Pluspunt, ook aan de slag met de methode Zo leren kinderen Rekenen. Hierdoor worden basisvaardigheden extra ingeoefend.

Verder hebben heeft groep 4 vorige week De Grote Rekendag samen met groep 3 gedaan. Hierbij moesten de leerlingen verschillende rekenspellen maken en spelen. De spellen zijn gemaakt van ‘afval’, zoals oude melkpakken en doppen. De doelen van ruimtelijk inzicht en het optellen van verschillende sommen kwamen terug in de spellen. Hierna zijn de spellen aan verschillende ouders en verzorgers gepresenteerd.

Vrijdag 31 maart was het op De Bundel de dag van het geld. Hier heeft groep 4 aan gewerkt door verschillende soorten munten en briefgeld te bekijken. Groep 4 heeft geleerd hoe ervoor wordt gezorgd dat boeven lastiger geld kunnen vervalsen en hoe een pinpas werkt. De leerlingen kwamen met goede vragen over geld. Bijvoorbeeld: waar zijn munten van gemaakt? Waarom staat er zo’n lang nummer op de briefjes? Hebben alle biljetten dezelfde kleur?