Nieuws uit groep 3

donderdag 29 juni 2023

De laatste weken met groep 3 vlogen voorbij. Wat hebben ze veel geleerd, gedaan, hard gewerkt en ook pret beleefd. Gisteren hebben ze zelfs al een klein beetje groep 4 mogen zijn en wat habben ze daar zin in! Ze wilden graag naar groep 3 en nu is die tijd alweer voorbij. Zelf vind ik het verschil van lezen zo ontzettend groot. Van het woord ‘ik’ naar verhalen lezen. Zelfs in de laatste schoolweek stopten we niet met Veilig Leren Lezen. We waren deze week begonnen in het Toneelleesboek van kern afsluiting.
En dan breekt de vakantie aan! Sommige kinderen hoeven niet te worden aangespoord om te blijven lezen. Zij lezen graag en doen dit uit zichzelf. Voor andere kinderen gaat dit echter niet vanzelf. Juist voor hen is het goed om ook tijdens de vakantie te blijven lezen, zodat hun leesvaardigheid op peil blijft. Kijk ook voor tips op www.zwijsen.nl/thuisoefenen!