Grote Rekendag een groot succes!

donderdag 4 april 2019

Dit schooljaar deed De Bundel voor het eerst mee met de landelijk georganiseerde grote rekendag. Elk jaar is deze dag aan een thema gebonden, dit jaar was het thema ‘Uit Verhouding’.
Groep 5/6 opende de dag met een spectaculaire modeshow. De kinderen waren ‘Uit Verhouding’ gekleed. Zo waren er veel te grote schoenen, truien en broeken te zien. Maar ook veel te kleine hoedjes en shirtjes.
Na deze opening kon het rekenen in de klassen beginnen. De kinderen van groep 1 en 2 mochten hun knuffel mee naar school nemen en hebben daar verschillende opdrachten mee gedaan, Groep 5 en 6 hadden bezoek van ‘De Grote Rekenreus’, deze reus was drie keer zo groot, van suikerklontjes tot riemen alles is gemaakt tot de juiste verhouding voor de Rekenreus. Groep 7 en 8 zijn aan de slag geweest met het maken van foto’s met opvallende verhoudingen.