Grote Rekendag

donderdag 10 maart 2022

Op woensdag 30 maart staat de hele dag in het teken van rekenen. Die dag noemen we dan ook ‘De Grote Rekendag 2022’. Het is een dag van onderzoekend leren en speelse opdrachten. Een dag die laat zien dat rekenen meer is dan alleen sommen maken. Een dag die laat zien hoe leuk rekenen kan zijn! Dit jaar houden alle leerlingen zich bezig met bouwavonturen. Er komen veel rekenactiviteiten kijken bij bouwen: tekenen, inschatten, rubriceren, plannen. De leerlingen combineren denkkracht met handvaardigheid. Ze ontdekken hoe het is om architect te zijn, constructeur of bouwer. Het belooft een leuke dag te worden! Aan het einde van de dag zal er in de school een tentoonstelling plaatsvinden van alle gebouwde creaties. Jullie zijn meer dan welkom om rond 12:30 uur een kijkje te komen nemen!