Het schoolvoetbaltoernooi voor de groepen 7 en 8

donderdag 6 april 2023

Op woensdag 29 maart hebben de leerlingen van de groepen zeven en acht deelgenomen aan het schoolvoetbaltoernooi, bij voetbalvereniging Robur et Velocitas.

De leerlingen zaten in poule 5 B en de eerste wedstrijd hebben we gespeeld tegen de Zevensprong. Het was een spannende wedstrijd en er werd van beide kanten goed gevoetbald en samengespeeld. Gelukkig doormiddel van goed samenspel kwam IKC De Bundel op 1-0 voorsprong en die 1-0 hebben ze goed verdedigd. De Zevensprong bleef het proberen maar kwam niet langs onze verdediging en geweldige keeper.

De tweede wedstrijd was tegen de Mheen en die was super spannend. Vooral omdat de Mheen erg sterk was en veel scoringskansen creëerden, maar weer door goed verdedigend werk van het hele team, kwam de Mheen niet tot scoren, heel knap!

De derde wedstrijd tegen de Anne Frankschool hebben we met 2-0 gewonnen. Vanuit achter werd er steeds goed opgebouwd, vanuit het midden werd er goed gecombineerd en daar zijn twee schitterende doelpunten uit gekomen.

De laatste wedstrijd was tegen de Zonnewende en die hebben we met 4-0 verloren. Toch is het heel knap dat het maar 4-0 is geworden, want de Zonnewende was heel goed. Maar door met zijn allen te verdedigen, door hard voor elkaar te werken, een keeper die ook nog een penalty tegen houdt en vele reddingen heeft gemaakt, is een eindstand van 4-0 heel knap!
Uiteindelijk zijn we derde geworden door één doelpunt verschil.

Het was een leuk toernooi en wij zijn heel trots op onze kanjers, vanwege hun sportieve, – en collectieve prestatie.