Kinderboekenweek programma

donderdag 5 oktober 2023

U las al over de ludieke start van de Kinderboekenweek dit jaar.
Maar voor de hele Kinderboekenweek hebben we weer een leuk programma bedacht om het leesplezier te stimuleren.
Zo gaan de leerkrachten voorlezen in elkaars klas (dinsdag 10 oktober),
er wordt een aantal malen Tutor-lezen gedaan (oudere lezen voor aan jongere leerlingen),
en vrijdag 13 oktober staat in het teken van zelf teksten schrijven/verhalen verzinnen.

Tussen 2 en 10 oktober is het de bedoeling dat alle leerlingen hun favoriete boek mee naar school nemen. In de klas mag iedereen een stukje voorlezen uit dat leuke boek. Uit al deze stukjes wordt per groep een winnaar gekozen, die op dinsdag 10 oktober mee mogen doen aan de grote Bundel-finale. Natuurlijk zijn er leuke prijsjes te verdienen en de winnaar van groep 8 mag zelfs De Bundel vertegenwoordigen bij de Apeldoornse Voorleeswedstrijd!

Op maandag 9 oktober treden alle kinderen voor u op. Om 10 voor half drie -als de school bijna uit gaat- zal Juf Lidia met hen een heel vrolijk lied voor u zingen! Maar kijk uit.. voor je het weet, moet je meezingen…!