Kinderboekenweek 2018

woensdag 17 oktober 2018

Woensdag 3 oktober startte de Kinderboekenweek met als thema Kom erbij! Alle leerkrachten waren verkleed als “vriendjes”. Zo liepen de smurfen rond, Buurman en Buurman en Suske en Wiske. Alle kinderen mochten met elkaar op de foto. Die foto’s hangen nog steeds in de hal.

Gedurende een week is er in alle klassen extra aandacht besteed aan boeken, voorlezen, zelf lezen en natuurlijk het thema vriendschap. In de hal stond een vriendschapsboom waar de kinderen een kaartje in mochten hangen. Op dat kaartje hebben de kinderen opgeschreven of getekend wat vriendschap voor hen betekend.

Vrijdag 5 oktober hebben we een uur gezelschapsspelletjes spelen. Groep 5/6 ging op bezoek bij groep 1/2 en groep 3/4 ging op bezoek bij groep 7/8. In kleine groepjes hebben de kinderen allerlei spelletjes gedaan. Het was erg mooi om te zien hoe goed de kinderen samenwerken en elkaar helpen.

Op dinsdag 9 oktober hebben de leerkrachten allemaal een half uurtje voorgelezen in een andere groep. Op donderdag 11 oktober was het tijd voor de Boekenruilbeurs. De kinderen konden boeken inleveren en zij kregen dan een waardebon. Met die waardebon konden ze dan een nieuw boek uitkiezen. Er waren heel veel boeken ingeleverd en die stonden allemaal in de hal. Binnen een kwartier waren alle boeken weg en was iedereen dus voorzien van een nieuw boek. Wat een enthousiasme! De kinderen vonden dit een erg leuke activiteit. Daarom hebben we besloten om later in het jaar nogmaals een Boekenruilbeurs te organiseren.

Het was een geslaagde week en het was erg leuk om het enthousiasme van de kinderen te zien. Lezen is leuk!