Kleuters De Bundel halen hun beweegdiploma

woensdag 27 januari 2016

De gemeente Apeldoorn is ruim een jaar Jongeren Op Gezonde Gewicht (JOGG) gemeente en Osseveld Woudhuis is de gekozen JOGG wijk . JOGG streeft naar een samenleving waarin alle kinderen en jongeren wonen, leren, recreëren en werken in een omgeving waarin een gezonde leefstijl de normaalste zaak van de wereld is. Geef de omgeving van jongeren opnieuw vorm. Maak gezonde keuzes weer normaal!

Osseveld Woudhuis is gekozen als JOGG wijk voor Apeldoorn. Dit betekent dat we in Osseveld Woudhuis beginnen om een omgeving te creëren waarin kinderen leven, leren en opgroeien met structurele aandacht voor een gezonde leefstijl. Een mooi voorbeeld hiervan is het beweegdiploma. JOGG Apeldoorn en ACCRES gaan i.s.m. de school zorgen dat alle kleuters (m.u.v. de instroomkinderen, die wel meelessen maar in het volgende schooljaar) hun beweegdiploma halen.

Wat is het Beweegdiploma?
Het Beweegdiploma is initiatief van de K.N.G.U. (Gymnastiek Unie) en heeft als beeldmerk “Nijntje”. De motorische ontwikkeling van een kleuter is van essentieel belang. De ontwikkeling die kinderen in die eerste jaren doormaken is heel groot en daarom verdient het Beweegdiploma een belangrijke plek in het onderwijs aan jonge kinderen. Door middel van bewegen en spel wordt de motorische ontwikkeling spelenderwijs gestimuleerd en leren kinderen zichzelf en de anderen kennen. Het Beweegdiploma draagt bij aan deze ontwikkeling en is een basis voor het deelnemen aan de sportcultuur in Nederland. We vinden het allemaal belangrijk dat onze kinderen leren zwemmen, maar of ze goed leren bewegen daar maken we ons minder zorgen om. Terwijl je door goed te leren bewegen juist de basis legt voor een leven lang sport en beweegplezier. Goed leren bewegen in combinatie met plezier leggen de basis voor een gezonde en actieve leefstijl.

beweegdiploma kleuters