Leerlingenraad (groep 5 t/m 8)

dinsdag 28 november 2023

De leerlingenraad is inmiddels twee keer, op dinsdagmiddag, bij elkaar gekomen.In de leerlingenraad zitten 2 kinderen uit groep 5/6 en 2 kinderen uit groep 7/8. De voorzitter van de leerlingenraad is Fleur. Zij maakt vooraf de agenda van de vergadering en zorgt dat deze ook bij de groepsleden terecht komt. Tijdens de vergadering zorgt zij dat iedereen aan het woord komt en houdt ze de tijd in de gaten. Er is ook een notulist: Ghaibar. Hij noteert de belangrijkste onderwerpen en zorgt dat hier een verslag van wordt gemaakt. Ook zorgt hij dat deze verslagen bij de groepsleden terecht komen. Een hele belangrijke taak is het noteren van de actie punten, ook wel het huiswerk voor de groepsleden en/of juf Marinde. Natuurlijk noteert iedereen dat zelf ook, want door tussen de vergaderingen door de taken uit te voeren kunnen we de volgende vergadering hiermee verder.  Alle groepsleden zorgen dat de groepen worden geïnformeerd over de besproken punten. O.a. door de leerlingenraad komen de ideeën van de kinderen uit de klassen in de agenda van de leerlingenraad. De leerlingenraad is momenteel bezig met een inventarisatie van de leesboeken in de groepen 4 t/m 8. Ze bekijken de wensen van de kinderen en kijken wat haalbaar is om aan te schaffen binnen het gestelde budget.Kortom, de leerlingenraad bestaat 4 actieve leerlingen die hun taak uiterst serieus nemen. Heeft u zelf nog ideetjes, geef ze door aan Destiny (groep 5), Fiona (groep 6), Fleur (groep 7) of Ghaibar (groep 8) en wellicht gaan ze ermee aan de slag.