Nieuws uit groep 5/7

maandag 25 september 2017

Op vrijdag 6 oktober gaan we, van 11.00 uur tot 14.00, met de groep naar Museum Coda. De tentoonstelling heet Paper Art en staat papier als materiaal centraal. De structuur, textuur, verschillende eigenschappen en het grenzeloze potentieel van papier zijn in deze tentoonstelling goed te zien. Na een korte introductie over de tentoonstelling Paper Art gaan de leerlingen het experiment aan en worden ze uitgedaagd een open vraag in woord en beeld te beantwoorden. Aansluitend gaan ze de groepen in Gigant verder met het experiment. Zij worden door twee docenten begeleid in het maken van een masker en een papieren huid.

Wat hebben de kinderen verder gedaan:

Groep 5: Met rekenen zijn de doelen: ** Tellen tot 100 met bv geld, ** Tellen tot 1000 met bv geld, ** De tafels van 1 t/m 10 automatiseren ** Sommen met schaal bv 1:100 Met taal zijn de doelen: ** Alfabetiseren, ** Synoniem, ** Een woordparaplu **Voorzetsel ** Zelfstandig naamwoord in het enkelvoud en meervoud zetten.

Groep 7: Met rekenen zijn de doelen: ** Optellen en aftrekken met nullen bv 1500 + 400, ** Lengte berekenen met schaalaanduiding, ** Sommen als 5645 +/- 267 en 5645 +/-1267 uitrekenen ** Breukensommen bv 3/5 van 1500 ** Delingen van het type 2635 : 31 Met taal zijn de doelen: ** Persoonsvorm, ** Voegwoord, ** Trema, ** Letterlijk en figuurlijk.

De kinderen hebben prima gewerkt.