Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 12 mei 2022

Hebben jullie allemaal een fijne vakantie gehad met de kinderen? We hopen ook dat alle moeders een fijne Moederdag gehad hebben en het cadeautje een leuk plekje hebben gegeven. Wij zijn gestart met weer een nieuw thema, dit keer het thema familie. We willen jullie dan ook vragen om het thuis over jullie familie te hebben. Denk hierbij aan opa’s/oma’s, en van wie zijn dit de ouders? Denk ook aan ooms/tantes. Van wie is dat de broer of zus? Misschien is het een leuk idee om een stamboom te maken van jullie familie. Op school gaan wij hier uiteraard ook mee aan de slag! Verder zullen wij in dit thema de letters r-oo-s aanbieden en aan de slag gaan met tegenstellingen, denk hierbij aan broer-zus, jong-oud, etc. Ook gaan wij rekenen met lengte, want wie is er nou eigenlijk langer? Papa of mama? Jij of je neefje? En dat is nog lang niet alles, er komen een hoop leuke leerdoelen aan bod.