Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 1 december 2022

Wat hebben wij een spannende, maar gezellige tijd in het thema ‘Sinterklaas’ achter de rug. Met als hoogtepunten het schoenzetten, het bezoek van Sinterklaas en de pietengym. Tijdens de gymlessen hebben de kinderen laten zien dat zij niet onderdoen voor echte pieten. Ze liepen over daken (evenwichtsbalken en het wandrek), gooiden ‘pakjes’ in de schoorsteen vanaf grote hoogten (de kasten). Op deze manier zijn de leerlingen dan ook veel bezig geweest met het ontwikkelen van de grove motoriek. Evenwicht, balans, gooien, angsten overwinnen en nog veel meer doelen kwamen aan bod. Het was dan ook meer dan terecht dat de kinderen hiervoor beloond werden met een echt Pietendiploma, uitgereikt door Sinterklaas. De afgelopen weken hebben wij ook de nodige aandacht besteed aan de fijne motoriek. Dit is terug te zien in de knutselwerkjes, zoals de geknipte en geplakte sinterklaas, piet of stoomboot. Ook in de zandtafel, gevuld met alleen maar pepernoten, werd er gewerkt aan de fijne motoriek door schoorstenen te vullen met pepernoten door middel van een houten pincet. Wij wensen jullie allemaal een heel fijn Sinterklaasweekend!