Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 11 mei 2023

Na een ‘bingo’ wandeling door de wijk op zoek naar dingen die betrekking hebben op de lente, zijn wij gestart met dit thema. Het thema lente staat vooral in teken van voorjaarsbloemen; de huishoek is voor deze periode omgebouwd tot een heuse bloemenwinkel.
De kinderen leren in deze periode ‘naast uitbreiding van hun woordenschat’ omgaan met geld, de waarde van geld. Samen hebben we prijskaartjes gemaakt, zijn er klanten en verkopers, kopen en verkopen we spullen. Heb ik genoeg geld om die mooie tulpen te kunnen kopen? Gepast betalen, wisselgeld geven, er komt veel bij kijken, zowel voor de klant als verkoper.
Het blijkt ook best lastig om de namen van de bloemen die je verkoopt te onthouden. De tulp, narcis, hyacint, sneeuwklokje (en geen sneeuwvlokje), blauwe druifjes (en nee die zijn niet eetbaar!) bloesem, waren toch wel lastig te herkennen.
Daarnaast zijn de kinderen binnen dit thema druk geweest om een mooi werkstukje te knutselen voor hun liefste moeders! Wij hopen dat alle moeders dan ook een fijne Moederdag hebben gehad.