Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 4 april 2024

Na zes leerzame weken sluiten wij het thema ruimtevaart af. De afgelopen tijd zijn er mooie knutselwerken gemaakt door de leerlingen, maar deze bewaren wij nog even op school voor de creatieve tentoonstelling van woensdag 24 april. Komt u ze dan bewonderen? Verdere informatie volgt nog! Volgende week zullen wij starten wij met het thema beroepen. De huishoeken worden omgetoverd tot een restaurant en een bloemenwinkel. Tijdens het spel in deze hoeken zullen de leerlingen hun woordenschat verbreden, leren zij omgaan met geld en moeten ze goed samenwerken om het restaurant / de bloemenwinkel tot een succes te brengen. In de bouwhoek zullen de leerlingen aan het werk gaan als architect, metselaar of timmerman. In de schrijfhoek zullen er postbodes nodig zijn die de geschreven brieven kunnen bezorgen. En er gaan nog veel meer beroepen voorbijkomen in dit thema. Misschien wel die van u? Want mocht u het leuk vinden om wat over uw beroep te vertellen / te laten zien bij ons in de klas, horen wij het graag! Neemt u dan even contact op met één van de kleuterjuffen?