Nieuws uit de kleutergroepen

donderdag 3 februari 2022

Komende maandag starten wij met een heel nieuw thema. Ook voor ons is dit een nieuw onderwerp. We gaan met z’n allen op verkenning in de ruimte. Zo zullen de leerlingen moeilijke woorden als meteoor en satelliet leren. Ook zullen zij woorden als zuur-stof-fles in klankgroepen gaan verdelen. Verder gaan de kinderen verschillende sterren en planeten tellen en zullen zij met blokken een raket nabouwen. Om de belevenis van dit thema zo visueel mogelijk te kunnen maken zijn wij op zoek naar allerlei ruimtevaart materialen om te lenen. Denk hierbij aan posters van planeten, boeken, raketten van lego, kleden met sterren of astronautenpakken (bijv. van de Albert Heijn actie met André Kuipers uit 2017), ed. Alles is welkom!