Nieuws uit groep 1/2

dinsdag 1 december 2015

Cato en de klungelpiet

Op woensdag 25 november zijn we met de groepen 1 t/m 4 naar de voorstelling Cato en de Klungelpiet geweest. Voor de meeste kinderen was dit de eerste keer dat ze in het theater kwamen. De zaal zat vol en de spanning steeg toen er twee zwarte pieten van achteruit de zaal de kinderen toespraken en van de begeleidende leerkrachten en ouders een liedje verwachtte. Die lieten zich niet kennen en de stemming zat er goed in daarna.
Er werd veel interactie gevraagd en voor sommige kleuters werd de spanning teveel. Twee handjes op de oren en dicht tegen juf aan kruipen.
Komende vrijdag wordt weer zo een dag vol spanning en we kunnen de komst van Sint nauwelijks afwachten. De klas hangt vol werkjes en we oefenen dansjes en liedjes en de kinderen hebben zelfs hun “pietendiploma” gehaald en zullen Sint laten zien dat ze zo aan de slag kunnen.
De rommelpieten hebben vorige week de sinterklaasknuffel uit de klas meegenomen en we hopen dat deze vrijdag weer terugkomt. Ook kunnen de kinderen dan de gevonden hunebed steen teruggeven aan de rommelpiet. We gaan er een gezellig feest van maken.
sint 8