Nieuws uit groep 3

donderdag 8 juni 2023

Ja, de Cito-toetsen zijn weer klaar en wat mag groep 3 trots zijn! Dat betekent natuurlijk niet dat we ook klaar zijn met het werk van dit jaar. Zo beginnen we volgende week aan de laatste kern van Veilig Leren Lezen. De nieuwe woordtypen die de kinderen leren lezen in kern 11 zijn: woorden van twee lettergrepen die eindigen op -ig of -lijk, zoals: veilig en eerlijk; woorden van twee lettergrepen die eindigen op -ing, zoals: buiging; samengestelde woorden van drie lettergrepen, zoals: prentenboek en inpakken; verkleinwoorden van drie lettergrepen die eindigen op -je, -pje of -tje, zoals: leesboekje, bezempje en appeltje; woorden van twee of drie lettergrepen die beginnen met on- of ont-, zoals: onweer en ontbijt; woorden van drie lettergrepen die beginnen met be-, ge- of ver-, zoals: bedoelen, gevaren en vertellen. Met rekenen starten we straks ook met blok 10. Daarin worden vast doelen aangeboden, waar de kinderen mee gaan starten in groep 4.