Nieuws uit groep 3/4

vrijdag 8 februari 2019

Groep 3 begint vandaag met kern 7. Het thema is piraten! Zij leren de klank ‘sch’ van schip en ‘ng’ van ring. Maandag hebben wij weer rekencircuit! Hierin spelen de kinderen rekenspelletjes in gemengde groepjes. Hierin worden de doelen van het afgelopen blok op een speelse manier herhaald. Dat betekent dat wij komende week gaan starten met blok 6.
Groep 4 komt steeds verder met de lange plussommen / vermenigvuldigingen. Ook leren zij het digitale klokkijken met een uur, een half uur en kwartieren.
Groep 3 verdiept zich in de plussommen en de getalreeks tot en met 100. Hoe zien de getallen eruit en in welke volgorde staan ze?
Met Engels hebben de kinderen in de nieuwe unit nieuwe woorden geleerd die passen bij het thema ’the house’. Zij leerden al carpet, curtains en toilet. Nu komen de woorden garden, hall en living room ook voorbij.
Bij de kanjertraining heb ik het lichtje van de week ingevoerd. Elke week komt hier een naam in te staan, dan geven wij in de kring op maandag allemaal complimenten aan die klasgenoot.