Nieuws uit groep 3/4

dinsdag 2 juli 2019

De laatste weken van school voor de zomervakantie zijn aangebroken. In deze laatste weken krijgen de kinderen geen weektaak meer van mij. In plaats daarvan hebben zij een zomer-werkboekje gekregen met daarin puzzels, sommen, verhaal opdrachten en kleurplaten. Ook hebben de kinderen nog extra werkboekjes in hun lade. Die mogen ze de komende weken uit proberen te maken. Een aantal zijn er al fanatiek mee gestart. Groep 4 mag vanaf deze week hun werk zelfstandig nakijken. Volgend schooljaar wordt dit ook van hen gevraagd, zo kunnen zij hier vast aan wennen. Wel moeten zij eerst het gemaakte werk laten zien.
‘De gouden weken’ zijn bij ons herhaald na de pinkstervakantie, omdat de groep dit wel kon gebruiken. We hebben ons samenwerkrecord met de hoepel verbroken deze week en ook weet iedereen weer dat wij elkaar kunnen vertrouwen. Dat waren de belangrijkste afspraken vonden de kinderen, dus daar hebben wij aan gewerkt. De laatste weken zullen we hier minder mee bezig zijn, maar het wordt wel elke dag benoemd. Inmiddels is ook bijna iedereen aan de beurt geweest in de complimenten-stolp. Om iedereen aan de beurt te laten komen, doen we er nu twee tegelijk in.