Nieuws uit groep 3/4

donderdag 4 november 2021

Groep 3 is deze week gestart met kern 3 van Veilig Leren Lezen! Dit keer vertelt opa aan Kim het verhaal over een keizer die voor elk pijntje of vlekje een dokter laat komen; hij heeft dan ook duizend dokters. In deze kern leren kinderen onder andere de betekenis van woorden rond ziek zijn, je lijf en gevoelens. De nieuwe letters in kern 3 zijn: d, oe, z, ij, h. De kinderen oefenen het lezen en maken van woordjes die bestaan uit één lettergreep met die letters die ze kennen, zoals kaas, eet en nee. Samen met uw kind thuis oefenen met lezen? Kijk dan eens op www.zwijsen.nl/thuisoefenen. Daar vindt u spelletjes die 100 % aansluiten bij Veilig leren lezen.
Groep 4 krijgt sinds kort plus en min sommen mee naar huis. We zijn aan het oefenen met automatiseren! De bladen zijn vaak nog niet helemaal uit en kunnen thuis worden geoefend. We starten volgende week met Estafette M4-B. Daarin is het leesniveau weer een stapje hoger dan eerst en gaan we het voorlezen stimmuleren. Elke week is er iemand aan de beurt die mag voorlezen in de klas. Het gaat dan om 5 minuten uit een boekje op M4 niveau, wat ze eventueel ook thuis kunnen oefenen.