Nieuws uit groep 3/4

donderdag 2 december 2021

Er worden de komende weken weer grote sprongen gemaakt in groep 3/4! We starten volgende week in groep 3 alweer met kern 5 van Veilig leren lezen aanbeland! Tot en met kern 4 hebben de kinderen al 24 letters geleerd. Nog maar 10 letters te gaan! De nieuwe letters in kern 5 zijn: eu, ie, l, ou en uu. Voor sommige kinderen zijn de ‘eu’, ‘ie’ en ‘ou’ best lastig. We besteden daarom veel aandacht aan die letters en herhalen ze iedere dag. Groep 4 start in blok 4 van rekenen met de tafelsommen! Een onderdeel die iedereen bekend zal zijn. Erg belangrijk om dit stap voor stap op te bouwen. Eerst leren ze wat keersommen zijn en wat je ermee uitrekent. Daarna gaan we pas echt rekenen met de tafel van 2, 5 en 10. Pas aan het eind van groep 4 moeten ze de tafels 1 t/m 10 kunnen uitrekenen.