Nieuws uit groep 3/4

donderdag 12 mei 2022

Na en wisseling van leerkrachten vanwege zwangerschapsverlof is inmiddels weer rust in de groep en kunnen alle kinderen laten zien wat ze al goed kunnen en wat nog moeilijk voor ze is.
De afgelopen periode is er hard gewerkt en dat is heel mooi terug te zien in de resultaten. Wat zijn wij trots op de kinderen!
De kinderen uit groep 4 zijn begonnen om de tafels te leren en ze hebben tafelkoorts. Ze leren de volgende tafels: 1, 2, 3, 4, 5 en 10 en als ze een tafel binnen 30 seconden kunnen benoemen uit hun hoofd dan verdienen ze een sticker op de tafelkaart die in de klas hangt. Bij het behalen van deze 6 tafels verdienen ze een mini tafeldiploma. We hopen dan ook dat jullie thuishulp bieden als de kinderen hierom vragen, namens de kinderen alvast bedankt hiervoor.
Ook met het lezen gaat het steeds beter en wordt er steeds meer gelezen.
Op de maandagmiddag en dinsdagmiddag hebben we ook extra ondersteuning van juf Tanja die dan kleine groepjes begeleidt voor lezen en rekenen. Juf Tanja is een leerkracht die, vanwege het maken van vele reizen, geen vaste baan wil maar wel graag op vrijwillige basis iets voor de school en de kinderen wil betekenen. Het is erg fijn dat zij samen met de leerkracht op deze middagen extra aandacht kan geven aan onder andere de leesbegeleiding.

Afgelopen dinsdag is er in de klas een circusvoorstelling opgevoerd waarbij alle kinderen betrokken waren en dit was enorm leuk. We zien dan ook dat het samenwerken steeds beter verloopt en dit de sfeer ten goede komt.

Met vriendelijke groet, juf Monique, juf Wilma, meester Denny en meester Hans