Nieuws uit groep 4

donderdag 8 juni 2023

Na een week vakantie met prachtig weer, gaat groep 4 aan de slag met het oefenen van de tafels. Iedere dag zal een tafel centraal staan en deze gaan we in de klas oefenen. Inmiddels heeft groep 4 de tafel van één, twee en vijf gehad. Als de kinderen de tafel kennen, kunnen zij een stikker verdienen voor op de tafelkaart. Tot aan de zomervakantie gaan wij hier veel mee oefenen, zodat de kinderen de tafels kennen voor het volgende schooljaar.

Tot slot, leren de kinderen al een aantal weken of het thema ‘Kleding’ bij Staal. Zij leren steeds meer woorden over verschillende kledingstukken. Om nog meer te oefenen met de woorden die de kinderen geleerd hebben, gaan we een thematafel maken. Voor de thematafel mogen alle kinderen één kledingstuk naar keuze meenemen naar school. Deze kledingstukken staan tot het einde van het schooljaar op de thematafel, zodat de kinderen regelmatig een kijkje kunnen nemen wat iedereen heeft meegenomen.