Nieuws uit groep 4

donderdag 30 november 2023

Wat een gezellige, drukke periode zo met de komst van Sinterklaas en zijn pieten. We zitten helemaal in het Sinterklaasjournaal en kijken uit naar de komst van de Sint op school! We hebben hele leuke “Sint-wuppies” met wol gemaakt, deze hebben jullie al kunnen bewonderen op de tentoonstelling creatieve vorming. Wat was er een grote opkomst, een groot succes voor de kinderen! Dan hadden we ook nog de Pietengym afgelopen woensdag, een gymles om naar uit te kijken. Wat hadden de kinderen er veel zin in! Ze hebben hard geoefend met allerlei dingen, die een piet ook moet kunnen. Denk hierbij aan: Balanceren over daken, over een stijl dak heenklimmen, over een wiebeldak balanceren, aan een trapeze hangen, zwaaien aan de touwen, klimmen in de touwladder en met een stoomboot naar de overkant rollen. Bij bijna alle oefeningen moesten de cadeautjes in een schoorsteen gemikt worden. Aan het eind van de les, kreeg iedereen een echt Pietendiploma. We zijn ondertussen ook begonnen met een nieuw blok van spelling en rekenen. Aan het eind blok 3 van spelling kunnen de kinderen eeuw-ieuw-woorden schrijven, hierbij denken ze aan de u (categorie 7). Daarnaast leren ze het langermaakwoord, ik hoor een /t/ aan het eind, dus langer maken. Ik hoor of ik d of t moet schrijven (categorie 7). Bij rekenen komen we onder andere nog meer over de tijd te weten. Wat is nou een minuut en wat een kwartier? We Voor taal zijn we het thema Onderweg aan het afsluiten. Komende week starten we al met ons nieuwe thema Klein: In de themafilm bekijkt een kind met een vergrootglas beelden van kleine voorwerpen en dieren. In de lessen daarna ontdekken de kinderen nog veel meer taal in alles wat klein is. Ze leren woorden die bij klein horen, gebruiken verkleinwoorden, schrijven over kleine dieren of dingen, en presenteren en publiceren wat ze hebben geschreven. We sluiten deze week af met een Sintcircuit en uiteraard de Sinterklaasviering op De Bundel. Vol verwachting klopt ons hart!