Nieuws uit groep 4

donderdag 11 januari 2024

Na de kerstvakantie hebben we weer een frisse start gemaakt, want wat is het koud geweest de afgelopen dagen. BRRR! Tijdens de buitengymlessen is het dus extra belangrijk om je goed in te pakken. Gelukkig kun je je goed kleden op dit weer. Toen wij afgelopen maandag weer binnenkwamen na de gymles, stond er een heerlijke verrassing op ons te wachten. Wij kregen allemaal traditiegetrouw een oliebol, verzorgd door oud-leerling Lana. Dit hadden de kinderen wel verdiend na het sporten.

Ik heb weer veel info-doebladen mogen ontvangen na de vakantie, wat fijn om de betrokkenheid bij jullie te zien. Tijdens de Kanjertraining zijn we hierop teruggekomen. Wat zijn er samen een mooie vragen bedacht, complimenten. De kinderen vertelden onder andere enthousiast over jullie hobby’s. Erg waardevol om op deze manier het gesprek met elkaar aan te gaan en (nieuwe) dingen met elkaar te delen. Daarnaast zijn we van start gegaan met de Winterstartweken/Zilveren weken. Deze weken staan in het teken van meer doen van wat werkt en dat wat niet werkt anders te doen of achterwege te laten. Op het gelegde fundament in “De Gouden Weken” aan de start van het schooljaar wordt nu verder doorgebouwd. “De Zilveren Weken” zit boordevol nieuwe spelvormen, evaluatievormen, coöperatieve werkvormen en energizers.

De komende periode gaan we met veel nieuwe doelen aan de slag. Daarnaast is er ook ruimte voor herhaling. Na het slingerlezen, gaan we tot de volgende vakantie aan de slag met het ‘Leesplezier bevorderen’. Dit doen we door het Rad van de Ikea in te zetten. Tijdens leesmomenten draaien we aan dit rad en dan komt er een opdracht uit. Lezen zonder beloning, maar op een vreemde plaats of manier. Dit zal er soms gek uit zien, maar de kinderen zijn wel degelijk lekker aan het lezen!