Nieuws uit groep 4

donderdag 4 april 2024

Winnaars Bundelse eieractie, paasactiviteiten én vooruitblik KOP

Hopelijk hebben jullie genoten van de biologische eitjes van de eieractie tijdens de Paasdagen! Alle kinderen van De Bundel zijn heel enthousiast aan de slag gegaan met de verkoop van de eieren. Het was de bedoeling dat de kinderen deze biologische eieren verkochten aan familie, vrienden, buren en andere geïnteresseerden. De opbrengst van de actie gaat naar de AC, zodat we voor alle leerlingen leuke activiteiten kunnen blijven organiseren. Er zijn ontzettend veel eieren verkocht, maar groep 4 had er toch nét iets meer verkocht dan de andere groepen. Dit betekende dat er vorige week maandag een verrassing op de kinderen stond te wachten! De dames van de AC hadden een heerlijke taart geregeld voor ons, dat was smullen! Ook donderdag is de AC harstikke druk geweest met de organisatie van allerlei gezellige paasactiviteiten op school. Daarnaast vond in de klas ook de jaarlijkse eiertikwedstrijd plaats, waarbij Ziva heeft gewonnen. Zij stond ’s middags in de grote finale. Het was een vol en gezellig programma.

Donderdag 25 april staat onze Klas Op de Plank voorstelling op het programma. We hebben met elkaar een te gek idee bedacht. De rollen zijn verdeeld en we zijn gestart met het schrijven van ons script. Een deel van ons decor en attributen zullen wij zelf gaan creëren met verschillende materialen en technieken. Daarnaast zal er een uitnodiging voor de ouders en andere belangstellenden gemaakt worden. Maar hoe doe je dit nou eigenlijk? Tijdens een taalles zullen we hier uitleg over geven. Een mooi groepsproces waar de kinderen al hun creativiteit in kwijt kunnen! We zullen veel moeten oefenen. Hier zal dus ruimte voor zijn, naast ons reguliere lesprogramma de komende weken. Wij gaan hard aan de slag en kijken ernaar uit om het eindresultaat aan iedereen te laten zien!