Nieuws uit groep 4

donderdag 15 december 2022

In groep 4 zijn we druk aan het oefenen voor Klas Op de Plank. De kinderen zijn druk bezig om de teksten uit het hoofd te leren met daarbij een mooi lied waarmee we Klas Op de Plank afsluiten. Ook hebben de kinderen mooie flessen beschilderd als deel van het decor. We kijken ernaar uit om onze voorstelling aan alle ouders en kinderen op school te laten zien!

Verder zijn we de afgelopen weken druk bezig geweest met leesbevordering in de klas. De kinderen hebben samen met de juf een enquête ingevuld en gaan nu druk aan de slag met verschillende werkvormen en leesopdrachten. Zo mogen de kinderen nu ook luisterboeken lezen/luisteren in de leeshoek en hebben we een bookflix in de school hangen waar kinderen inspiratie op kunnen doen voor nieuwe boeken die zij nog willen lezen. Ook mogen de kinderen een korte recensie schrijven over een van de gelezen boeken om andere kinderen enthousiast te krijgen voor het boek! We gaan proberen zoveel mogelijk leeskilometers te maken voor de kerstvakantie!