Nieuws uit groep 5/6

donderdag 7 januari 2021

Groep 5/6 begint aan online thuiswerken

Op maandag 4 januari is groep 5/6 na een welverdiende kerstvakantie, vol goede moed begonnen aan het online thuiswerken tijdens de lockdown. Maandagmorgen zijn de kinderen nog heel even op school geweest om een flinke stapel kopietjes en boeken op te halen. Het was wel even schrikken de week voor de kerstvakantie toen we hoorden dat de scholen gesloten zouden worden. Wij hebben snel de online lesomgeving klaar gemaakt voor gebruik.
Na de start op maandag was iedereen alweer aardig gewend en werd er aan het eind van de dag al heel wat werk ingeleverd via de mail. Wat een harde werkers en er worden zelfs al nieuwe challenges uitgevoerd. Gaaf om te doen na het werken of gewoon even lekker tussendoor. Gelukkig hebben we vorig schooljaar al wat ervaring opgedaan met het thuiswerken. We worden er steeds handiger in met zijn allen, ook al zouden we het allemaal graag anders zien. Dinsdagmorgen om 9.00 uur werd de dag afgetrapt met een live kringgesprek via Google Meet. Het was ontzettend gezellig om iedereen weer te zien. Alle kinderen konden zijn of haar verhaal doen over de kerstvakantie en de ervaringen met het thuiswerken. Woensdagmorgen hebben wij telefonisch contact gehad met de ouders van groep 5/6. Fijn om elkaar weer even gesproken te hebben! Vanmorgen stond er weer een live kringgesprek op het lesprogramma. Dit keer hadden we in het geheim een actieve opdracht bedacht om tijdens de kring uit te voeren.  De kinderen hadden een rood, groen en een blauw voorwerp klaarliggen die ze omhoog hielden om vragen te beantwoorden. We hebben ook babyfoto’s van de kinderen bekeken (die de ouders stiekem hadden aangeleverd!). Een echte babyfoto challenge. Wie is wie? Ontzettend lief om te zien en leuk om actief te raden. Wat waren de kinderen betrokken en we hebben elkaar nog een stukje beter leren kennen!