Nieuws uit groep 5/6

donderdag 1 april 2021

Vorige week had juf Emma die normaal alleen op maandag en dinsdag in groep 5/6 is, een blokweek gepland staan. Dit houdt in dat zij er de hele week was. Ze was erg enthousiast en ik heb haar gevraagd of zij een klein stukje wilde schrijven voor de Bundeling over haar ervaringen.

Zij zei hier het volgende over: “In de week van 22 maart heb ik de hele week stage gelopen in groep 5/6. Ik heb een ontzettend leuke week gehad waar ik de leerlingen beter heb leren kennen en leuke lessen heb gegeven. Ik vond het erg leuk om drie dagen naast juf Vera voor de groep te staan en ik kijk uit naar de leuke momenten die ik nog met groep 5/6 ga beleven!”

Emma geeft al steeds meer lessen en doet dit met veel plezier. De kinderen zijn razend enthousiast over de werkvormen die zij tussendoor wel eens doet.
Over samen leuke momenten beleven gesproken… Vandaag vierden wij Pasen in de klas. Juf Emma kon hier ’s morgens ook bij zijn, wat een feestje was dat. Het was een vol programma. ’s Morgens hebben wij een Zweeds Renspel gedaan met allerlei vragen, die de kinderen in tweetallen moesten beantwoorden. In de pauze kregen wij namens de AC een heerlijke passende versnapering. Lekkere paaseitjes, een chocoladelolly en limonade. Namens de kinderen van groep 5/6 bedankt! Het smaakte ons goed. Na het buiten spelen hebben wij een Paas Escape Room uitgevoerd. Het waren verschillende opdrachten waar de gemixte groepjes goed over na moesten denken. Na het oplossen van elke opdracht kregen ze te horen welk ei het niet was. Deze moesten ze doorstrepen, totdat het ei van goud overbleef. Deze moest de lakei met Pasen aan de koningin geven. Het is alle vier de teams gelukt binnen de tijd! Voor de lunch hebben we de jaarlijks terugkomende eiertikwedstrijd gehouden. Er was een winnaar uit groep 5 en een winnaar uit groep 6. Zij hebben tegen elkaar gespeeld. Uiteindelijk heeft Tyler gewonnen en was de enige echte eiertikkoning dit jaar. ’s Middags hebben we gezelschapsspelletjes gedaan en even extra naar buiten geweest. Het was een fijne dag met zijn allen. Gezellige Paasdagen allemaal!