Nieuws uit groep 5/6

donderdag 2 juni 2022

Op woensdag 18 mei mocht groep 5/6 meedoen met het voetbaltoernooi. We deden mee in een poule van 5 teams. De kinderen speelden erg sportief en scoorden veel doelpunten. Ook het publiek was heel enthousiast! We hebben alle vier de wedstrijden, onder leiding van meester Denny, gewonnen. Bij de prijsuitreiking hebben we een echte beker gekregen en daar zijn we erg trots op!
Grej of the week.
Wekelijks beginnen we met een raadsel. Aan het eind van de week wordt de uitkomst verteld en wordt er een mini les gegeven rondom het onderwerp.
Vorige week was het raadsel: “Jong of oud met de kleur van goud.” Is het een medaille of toch iets anders? De uitkomst was: Kaas. In de mini les erna hebben we het gehad over het proces van kaas maken, hoelang een kaas moet rijpen en hebben we een filmpje gekeken over de kaasmarkt in Alkmaar.
Het raadsel van deze week is: “Mijn voeten zijn blauw, maar niet van de kou.” Wie o wie kan dit raadsel oplossen?
Binnenkort mogen de kinderen ook  zelf een Grej (en mini les) bedenken…