Nieuws uit groep 5/6

donderdag 7 juli 2022

“Time flies when you are having fun”.
Dit zeggen we de laatste tijd vaak in groep 5/6. Wat kan deze klas hard werken, maar wat kunnen ze ook lol maken met elkaar. Bij het afscheid van juf Marleen hadden ze de grootste lol met waterspelletjes. Van een bekertjes estafette tot het snoephappen in een bak water. Het maakt allemaal niet uit, ze zijn overal voor in.
Naast het harde werken vanuit de methodes zijn de kinderen ook bezig geweest met het schrijven van een fantasie verhaal. Het verhaal moest gaan over een aap en wat voor aap het was en waar hij leefde was afhankelijk van jouw eigen geboortedatum. Een zweterige aap op een vlot, een agressieve aap in een grot…ALLES was mogelijk. Deze verhalen zijn verzameld en hebben de kinderen van groep 5/6 meegekregen naar huis.
En weet u trouwens de oplossing van de laatste Grej of the Week? Ik ben bekend, ik heb 4 poten en ben grotendeels van ijzer. Fleur heeft hem verzonnen en gaat aan het eind van de week de oplossing bekend maken aan de klas. Hierna is het voor iedereen: ZOMERVAKANTIE! Geniet van alle fijne momenten met elkaar en rust lekker uit!