Nieuws uit groep 5/6

dinsdag 28 november 2023

In groep 5/6 zijn we druk bezig met verschillende werkvormen in de klas. Zo doen wij verschillende activiteiten om de tafels te automatiseren, om de woorden van de week (Staal taal) te leren en doen we ook verschillende werkvormen met spelling!

Met spelling zijn we druk bezig geweest met het herhalen van de al aangeboden categorieën. Hierbij hebben de kinderen opdrachten in het werkboek gemaakt en stonden er ook een aantal werkvormen op het programma.

Tijdens een van de werkvormen werden de kinderen in groepjes verdeeld met een bepaalde kleur. Om te beginnen kreeg elk groepje een blad met een spellingscategorie erop. De kinderen kregen hierbij 1 minuut de tijd om zo veel mogelijk woorden met deze categorie op te schrijven. Maar na die minuut was het natuurlijk nog niet direct klaar. De kinderen controleerden de woorden die hun groepsgenoten hadden opgeschreven om te kijken of de spellingscategorie goed was toegepast in het woord. Hierna werden de bladen doorgeven en ging de timer weer op 1 minuut!

De kinderen hebben goed samengewerkt en elkaar op een positieve manier feedback gegeven! Ondertussen zijn wij met het nieuwe blok gestart en hebben de kinderen al kennisgemaakt met de eerste nieuwe categorieën. Zo heeft groep 6 het taxi-woord geleerd en gaat groep 5 komende week woorden schrijven met drie categorieën.