Nieuws uit groep 5/6

donderdag 1 februari 2024

We zijn in groep 5/6 weer druk bezig met de handvaardigheidslessen. Voor ons staat de komende periode het thema ‘drukken’ centraal. Binnen dit thema leren de kinderen over de verschillende drukvormen en gaan zij zelf aan de slag met het maken van een sjabloondruk.

Bij de sjabloondruk gaan de kinderen zelf een sjabloon bedenken waarmee zij aan het werk willen. Ze leren wat een positief en negatief sjabloon is en welke verschillende varianten van sjabloondrukken er zijn.

Het creatieve proces van de kinderen is in volle gang! Ben je ook benieuwd naar het eindresultaat? Kom dan op woensdag 24 april naar de tentoonstelling van creatieve vorming. De kinderen kunnen dan veel meer vertellen over hun eigen proces en ervaringen!

Tijdens de muzieklessen hebben we ook niet stilgezeten! Samen met juf Lidia zijn we druk bezig geweest met de opbouw van verschillende liedjes. Zo hebben we gekeken naar hoe Dr. DJ van 123Zing een popnummer in elkaar zet en gaan we de komende periode met Close Reading dieper in op de tekstopbouw de betekenis van de tekst in verschillende liedjes.