Nieuws uit groep 5/6

donderdag 4 april 2024

Na het lange paasweekend zijn wij in groep 5/6 gestart met een fotoproject voor het jubileum van AFV de Veluwe. De kinderen hebben afgelopen dinsdag een gastles gehad van een van de leden die bij ons in de wijk woont. In deze gastles hebben de kinderen geleerd over hoe foto’s vroeger gemaakt werden, over waar je op moet letten als je een foto maakt en hebben ze een schrijfopdracht gekregen om alvast na te denken over een eigen foto die de kinderen willen maken. Deze week schrijven de kinderen over wat zij willen fotograferen, volgende week gaan de kinderen zelf aan de slag met de camera.

Ook zijn wij druk bezig met de voorbereidingen voor Klas Op de Plank! De kinderen hebben mooie scènes bedacht en we zijn al flink wat liedjes aan het oefenen. Ook gaan de kinderen bij kunstzinnige vorming bezig met posters maken om onze Klas Op de Plank te promoten. Wij hebben er veel zin in!