Nieuws uit groep 5/6

donderdag 25 april 2024

We zijn in groep 5/6 weer begonnen met nieuwe thema’s van Staal taal.
Groep 5 is begonnen met het thema ‘draaien’ en groep 6 is druk bezig met het thema ‘spijsvertering. De kinderen hebben aan de hand van de introductiefilmpjes een woordweb gemaakt met woorden die passen bij het thema. Tijdens de thema’s leren de kinderen de themawoorden, leren ze over verschillende uitdrukkingen die passen bij de verschillende thema’s en gaan ze denkgesprekken met elkaar voeren.

Daarnaast zijn we met Close Reading druk bezig geweest met de songtekst van het lied ‘reünie’ van Snelle. De kinderen hebben gekeken naar de opbouw van de tekst en naar het letterlijk en figuurlijk taalgebruik in het lied. Ook zijn we gaan kijken naar de betekenis van dit lied en welke gevoelens bij dit lied loskomen. Wij hebben genoten van deze lessenserie en kijken uit naar de volgende songtekst die we gaan lezen dit schooljaar!