Nieuws uit groep 7/8

donderdag 3 november 2022

Na de herfstvakantie zijn we weer lekker opgestart. Natuurlijk begonnen we allemaal op een ander plekje aan een nieuwe tafel en op een nieuwe stoel. Het nieuwe meubilair bevalt erg goed. Het staat gezellig, maar aan de andere kant is het ook rustig/strak. De boekenkast in de klas bevat zowel informatieve als verhalende boeken. Ook de boeken die de juf gebruikt voor Close Reading staan in onze kast, zodat de kinderen die ook zelf kunnen pakken om te lezen.
Naast het nieuwe meubilair hebben we ook een nieuw meisje in de klas, Jeliyaah. Ze zit bij ons in groep 7 en we hopen dat zich snel thuis voelt bij ons!
Met rekenen en taal zijn we gestart met een nieuw blok. Bij taal heeft groep 7 het thema: Licht. Zij gaan een informatief artikel schrijven over licht. Groep 8 werkt over het thema Ruimte en hierbij gaan ze als eindopdracht een gebruiksaanwijzing schrijven voor het lanceren van een waterraket. Wie weet gaan we dit ook wel uitproberen?
Verder zijn we deze week gestart met het houden van presentaties. Alle kinderen gaan een boekendoos presenteren en een andere presentatie waarbij ze het onderwerp zelf mogen kiezen. Natuurlijk is het presenteren een beetje spannend, maar het helpt om het goed voor te bereiden en gewoon te doen!
Op vrijdag 4 november begint de Week van de Mediawijsheid. In groep 7/8 wordt er deze week extra veel aandacht aan besteed. Het thema is dit jaar “Like en cancel” en dat gaat over het stimuleren van sociaal gedrag online. Het is een uitgelezen moment om aandacht te besteden aan het online gedrag en mediagebruik van onze leerlingen.