Nieuws uit groep 7/8

maandag 5 juni 2023

Na ons vorige bericht is groep 8 op kamp geweest. Groep 7 bleef op school, met juf Iris en af en toe meester Philip voor de klas. Zij hebben in de ochtenden hard gewerkt en in de middagen was er even tijd voor andere activiteiten.
Op maandag 15 mei zijn we op kamp gegaan. We werden door de hele school uitgezwaaid en het feest begon al in de auto. In Heino aangekomen zijn we ons gaan installeren in het huisje, hebben we een speurtocht over het terrein gedaan en genoten van een heerlijke lunch. Daarna zijn we naar het meertje gegaan en hebben we daar gezwommen. Na het zwemmen hebben we nog een spel gedaan in het bos en toen was het alweer etenstijd. ’s Avonds hebben we spelletjes gedaan en zijn we naar de disco geweest. Natuurlijk gingen we op tijd  naar bed😉
Bij het ontbijt op dinsdag maakten we ook een lunchpakketje. We gingen namelijk de hele dag naar het meertje om daar verschillende activiteiten te doen. Van kano varen, boogschieten, stepfiets tot klimparcours, er was veel te doen. Aan het eind van de dag gingen we nog even zwemmen in het zwembad. Na het eten kwamen de andere juffen op visite. We deden een potje basketbal en gingen wederom naar de disco.
De  volgende dag was het inpakken en opruimen geblazen. Dit deden we zo snel dat er nog tijd over was om naar de dieren te gaan. Ook hebben we nog een smokkelspel gespeeld. Na de lunch kwamen de ouders ons weer ophalen en rond 14.00 uur waren we terug op school. Na deze 3 super gezellige dagen hadden we extra lang om bij te komen, aangezien het Hemelvaart was.

Op vrijdag 26 mei had groep 7 het praktische verkeersexamen. Voor de theorie waren ze al geslaagd en nu mochten ze de theorie in de praktijk laten zien. De route startte en eindigde op het Marktplein in de stad. Eén voor één reden ze de route en ze hebben zelfs de voorgangers mogen inhalen, omdat zij wel erg langzaam reden. Op het Marktplein mochten de hesjes weer uit en gingen we weer richting school. ’ s Avonds kreeg ik de uitslag en waren onze toppers allemaal geslaagd!

We zijn nog volop aan het werk, met doelen die we nog willen behalen voor het eind van het schooljaar. Natuurlijk gaan we ook steeds meer oefenen voor de musical, want aan het eind van deze maand staat dat ook op het programma.