Nieuws uit groep 7/8

dinsdag 4 september 2018

Na de eerste week waarin we alles hebben opgestart is het fijn om te merken dat het in de tweede week allemaal goed gaat. De kinderen zijn al meer gewend aan het schrijven in schriften in plaats van het werken op de tablets.

De eerste weken van het schooljaar staan in het teken van de Gouden Weken. Dit betekent dat we in deze weken extra aandacht besteden aan het groepsproces. Dit hebben we gedaan door elke dag energizers te doen waarbij je moet samenwerken of waardoor je elkaar leert kennen. Dit blijven we de komende weken regelmatig doen. Volgende week starten we met de Kanjer van de Week. Alle kinderen hebben een hart geknipt en als je de Kanjer van de Week bent dan schrijft iedereen een compliment op je hart. Aan het eind van de week gaat het hart mee naar huis.

Met rekenen is groep 7 bezig met het cijferend optellen en aftrekken en het handig optellen en aftrekken van sommen met drie getallen. Voor taal zijn de kinderen bezig met woorden met een trema, het tegengestelde van een zin opschrijven en het veranderen van het onderwerp en de persoonsvorm van het enkelvoud naar het meervoud en andersom.
Groep 8 is met rekenen bezig met sommen waarbij je meerdere bewerkingen moet doen voordat je een antwoord hebt, het cijferend rekenen hebben we herhaald en we zijn bezig met het aflezen van grafieken. Voor taal heeft groep 8 geleerd wat een wederkerend werkwoord is, herhalen we de tremawoorden en zijn we bezig geweest met zinsontleding.

Donderdag 6 september zal ik afwezig zijn en staat meester Joop voor de klas. Hierover heeft u inmiddels bericht gehad. Vrijdag 14 september zal ik ook afwezig zijn aangezien ik dan de eerste bijeenkomst heb voor mijn opleiding voor taalcoördinator. Op dit moment is nog niet bekend wie er dan voor de groep staat.

We zijn dit schooljaar goed gestart en ik heb er vertrouwen in dat dit een goed schooljaar gaat worden!
Met vriendelijke groet, Inge van Straten