Nieuws van de BSO

donderdag 8 juni 2023

Ja ja het mooie zomerweer is aangebroken! En dat geeft het buitenspeel moment op de BSO altijd weer even een gezellige, vrolijke boost.  Dus ingesmeerd en in korte broek, rok of jurk lekker snel naar buiten voor een potje flessen voetbal! En voor de kinderen die daar even geen zin in hebben die kunnen natuurlijk lekker afkoeling zoeken onder de sproeier of ergens anders op het plein of veld. Kortom weer een erg gezellige tijd voor ons.  Uiteraard zullen jullie ons ook wel eens aantreffen met een heerlijk waterijsje in de hand of misschien zelfs wel met een milkshake. Want ook dat gaan we de aankomende tijd eens lekker zelf maken.Dan is het in week 26 tijd voor onze modderweek. Tijdens ModderDag op 29 juni staat het vrij spelen met de elementen water en zand centraal. Kinderen krijgen de ruimte om modder te maken, ontdekken en beleven. Honderdduizenden kinderen in binnen- en buitenland zijn tegelijkertijd actief bezig met natuur. Het is namelijk wetenschappelijk aangetoond dat buiten spelen in de natuur de ontwikkeling van kinderen enorm stimuleert. Met ModderDag staat het spelen in de natuur dus echt op de agenda omdat het leerzaam en leuk is!