Nieuws van groep 5/6

donderdag 12 mei 2022

De tijd vliegt voorbij en de laatste periode tot de zomervakantie is aangebroken. Een periode met veel leuke dingen, zoals bijv. de avondvierdaagse volgende week en het schoolreisje op 14 juni.

Vanaf a.s maandag gaan we in groep 5/6 starten met Grej of the Week. De kinderen krijgen aan het begin van de week een raadsel mee, waarover ze een paar dagen mogen nadenken en aan het eind van de week wordt de uitkomst bekend gemaakt.Hier wordt een korte mircoles aan gekoppeld.

Ik denk dat het leuk is wanneer u hiernaar vraagt en evt. samen met de kinderen hierover nadenkt. De onderwerpen kunnen gaan over mensen, plaatsen of gebeurtenissen.Het doel hiervan is om interesse te wekken bij kinderen, hen aan te zetten tot onderzoek, de nieuwsgierigheid te prikkelen en de interactie tussen de driehoek leerkracht-leerling-ouder(s) te vergroten.