Nieuws van kinderdagverblijf Bloom

maandag 3 april 2023

Op het kinderdagverblijf zijn wij bezig met het thema Ridders en Kastelen. We bespreken in de kring met de kinderen wat een ridder aan heeft en waarom hij dit aan heeft. De leukste en grappigste antwoorden komen voorbij zoals: ‘hij heeft een helm op zijn hoofd en een stok (zwaard) vast’. Tijdens het vrije spel mogen de kinderen zich verkleden als echte ridders en prinsessen en galopperen de kinderen rond op hun stokpaarden. Daarbij zetten de leidsters bijpassende muziek op.

Het liedje van Ridder Jan Fideel is erg populair. Het leuke is dat de oudste kinderen dit liedje herkennen bij Juf floor of juf Ellis tijdens het peuter-kleuter uurtje. De kinderen van Bloom zijn dan zo blij en enthousiast dat ze dit liedje uit volle borst meezingen!

Over een paar weekjes gaan de oudste peuters van het kinderdagverblijf mee met de kleuters van groep 1-2 naar Kasteel Cannenburgh. Zo kunnen ze in het echt zien hoe een kasteel er van buiten en binnen uitziet, super leuk!