Nieuws van kinderdagverblijf Bloom

donderdag 6 juni 2019

De afgelopen weken hadden wij het thema ridders en kastelen. Met mooie geknutselde mutsen werden de kinderen omgetoverd tot ridders en prinsessen. Samen gingen we op onze paarden op pad naar ons kasteel, vechten tegen de draken en natuurlijk prinsessen redden uit de kasteeltoren. We hadden leuke boeken uit de boekenbus zoals ‘Ridder Rikkie’, die fantaseerde over zijn eigen kasteel en het boek ‘Kijk uit, een draak!’ die ging over draak Sofie die wel een draak was maar een erg lieve draak.

Ondertussen zijn onze plantjes buiten al zo goed gegroeid dat we al hebben kunnen proeven van de radijsjes en de sla. Nu is het nog even wachten op de boontjes, tomaatjes en paprika.

En met het mooie weer op komst beginnen we volgende week met het thema ‘Water.’ We gaan leren waar we allemaal water kunnen vinden, welke dieren er in het water leven en wat je allemaal met water kan. Als afsluiter hebben we in week 26 een modder week!