Nieuws van kinderopvang Bloom

zaterdag 9 april 2022

KDV Bloom stond de afgelopen periode in het teken van “beroepen”.
Elke ochtend in de kring kwamen er allerlei beroepen aan bod. Omdat er zoveel beroepen zijn hebben wij ervoor gekozen om twee beroepen uit te lichten namelijk: de kapper en de brandweer.
Ook kwam er een echte kapster op bezoek en zij heeft ons laten zien wat zij allemaal gebruikt bij het knippen. Er werden zelfs een aantal kinderen echt geknipt!

Thema Lente
Ondanks dat het weer niet echt meewerkt hebben we het gehad over de zon die weer buiten gaat schijnen, de bloemetjes die uit de grond komen en de jonge dieren die geboren worden.
De groep is al versierd met mooie hyacinten en vrolijke vlinders.
Tijdens het thema komen de volgende woorden naar voren: zon, warm, blaadjes, groen, geel, bloeien, rups, kalfje en ei.
Voor de peuterplusgroep komen daar de volgende woorden bij: lente, knopjes ,hyacint en veulen.

Peuter-kleuter momenten
Twee weken geleden zijn wij na een lange periode ook weer gestart met onze peuter-kleuter momenten. Op twee dagen in de week nemen we met onze oudste kinderen een kijkje in de klas bij juf Floor of juf Ellis. Onze kinderen worden warm verwelkomd  door de kleuters. Als het ijs gebroken is, wordt er volop samen gespeeld!