Ontdekgroep 3/4

donderdag 21 maart 2024

Sinds de herfstvakantie hebben wij een ontdekgroep voor de kinderen van groep 3 en 4.In deze groep zitten kinderen die meer uitdaging nodig hebben en/of specifieke leerdoelen hebben met betrekking tot leren leren, leren denken en leren leven (SLO).
Bij deze groep gaan de leerlingen op dinsdagmiddag o.l.v. juf Marinde aan de slag met denksleutels, ontwerpen/onderzoeken, leren leren etc.  We kiezen er bewust voor om kinderen uit groep 3 en 4 bij elkaar te zetten, omdat we zien dat ze ook van elkaar leren. Deze kinderen hebben behoefte aan gelijkstemden en dat creëren we in deze ontdekgroep.
Op dit moment zijn we bezig rondom “Leonardo da Vinci”. Dit sluit ook aan bij het schoolbrede thema van de Kunstweken. We hebben ontdekt dat hij heel veel verschillende uitvindingen heeft bedacht, zoals de fiets, de parachute enz. Wij hebben nagedacht over een eigen uitvinding.Wist u dat je ook verf kan maken van eierdooiers, water en crêpepapier? Ook kwamen we tot de ontdekking dat de kleuren rood, geel en blauw aan de basis van de meeste andere kleuren staan.
De kinderen van de ontdekgroep vertellen u gerust meer hierover!