Ouderavond Kanjertraining

donderdag 7 september 2023

Zoals u eerder heeft kunnen lezen organiseert onze school i.s.m. De Kanjertraining een ouderavond. Het afgelopen schooljaar heeft het team een intensieve training gevolgd waarbij wij ons verdiept hebben in de principes van de Kanjertraining. Onze nieuwe collega’s volgen die training op dit moment. De komende jaren zullen wij ons hierin verder bekwamen.

De Kanjertraining heeft een positieve invloed op conflicten en pestgedrag. De kanjerlessen gaan uit van de positieve eigenheid van het kind, dat het verlangen heeft om het goed te doen. Kortom; een sociaal-emotionele ontwikkelingsmethode/training die heel waardevol is voor de individuele kinderen, de groepsvorming en het pedagogisch klimaat. Wekelijks wordt er een kanjerles gegeven in de klas met daarbij vaak een oefening. U zult daar wellicht via uw kind wel wat van horen.

De kanjertraining neemt kinderen en hun opvattingen zeer serieus en wij willen u als ouders daar nadrukkelijk bij betrekken. Wij verwachten dan ook van ieder kind een ouder(s) op de ouderavond. Het is erg belangrijk dat u als ouder/verzorger geïnformeerd bent over de werkwijze van de school en hoe u daar thuis mee om kunt gaan en dat u op de hoogte bent van de grenzen die we hanteren op school.

De ouderinformatieavond Kanjertraining wordt gehouden op dinsdag 12 september om 19.30 uur.
De avond wordt geleid door een trainer van Stichting Kanjertraining. Vanaf 19.15 uur bent u welkom voor een kopje koffie of thee. Wij vragen u om uw aanwezigheid in de kalender van Parro aan te geven.

Graag tot dinsdag 12 september!