Scholing/professionalisering van het team

dinsdag 31 januari 2023

Op het gebied van scholing/professionalisering staat het team van De Bundel niet stil!
Zo hebben juf Floor en juf Ellis een cursus over werken in hoeken gedaan, heeft juf Marinde een 3-daagse cursus meer- en hoogbegaafdheid gevolgd en heeft Juf Floor het eerste halfjaar van de 1,5 jaar durende scholing voor rekencoördinator erop zitten.
Vorige week hebben Juf Vera en juf Iris de scholing Kanjertraining licentie B gevolgd

Ook de komende periode gaan veel collega’s een scholing/cursus volgen.
Juf Michelle en juf Ilja zijn vandaag en morgen de scholing Kanjertraining licentie A aan het volgen en juf Floor en juf Marinde hebben de scholing voor Kanjertraining licentie A op 16 en 17 februari.
Het team heeft op donderdag 9 februari in de middag en avond een herhalingscursus BHV. Wij vinden het als team belangrijk dat iedereen BHV geschoold is.
Op vrijdag 24 februari heeft het gehele team de tweede bijeenkomst van de teamscholing Close Reading.
In maart volgen juf Floor en juf Nynke een cursus over kleuterjongens en juf Vera een cursus over het belang van spelen bij peuters en kleuters. In april/mei gaat juf Ellis een cursus volgen gericht op Gedragsbeïnvloeding bij kleuters.

Gelukkig lukt het om veel van deze scholingen/cursussen buiten de lestijden te plannen en als het wel onder schooltijd valt kunnen wij het vaak intern opvangen en in sommige gevallen is er een invaller beschikbaar. Via Parro brengen wij u op de hoogte van de bezetting voor de groep als een leerkracht een cursus onder schooltijd heeft.